Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, June 15, 2009

KedimAn Paling Memikat hAti Yang Pernah Ku JumpA

Pemilik Umah..Pn.Ariza..



Peti televisyen antik..


set gamelan yang lengkap!
sama macam yang ada di Istana Kolam,Terengganu


sowey ar gambar blur coz aku amik ngan phone cap itik sekati..


Hari ini memang hari bertuah aku.....
Aku dan beberapa rakan dipelawa untuk ke kediaman Pn.Ariza (somebody kat tempat aku keje)..beliau ni sangat cintakan gamelan (aku pun minat gak alat ketuk-ketuk ni,lagipun ini adalah salah satu kesenian Terengganu yang memang patut dijaga)..korang tahu,kat rumah dia ada 1 set lengkap gamelan yang harganya bukan takat boleh buat orang macam aku ni tersedak,malah lekat terus!!! huhuhu... harga set gamelan nie bukan takat 2k @ 12k tapi berk,k,k, (susah korang nak pham plak kan, senang citer, puluhan ribu harganya..) kaya sungguh beliau yang mesra dipanggil kak ja ni....
Yang paling aku puji,kak ja nie tak sombong langsung!!! mula-mula segan gak aku,yelah bukan calang-calang orang kan..
Memang aku puji ar rumah singgah die nie (aku panggil umah singgah coz dia hanya datang ujung2 minggu bersantai dengan family sambil main gamelan..cayalah kak ja!!!)..
cube korang tengok umah die, macam chalet kan????
bila lar aku pun nak ada umah cam nie...
*KLASIK* adalah perkataan paling tepat untuk menerangkan suasana di sini....
memang tenang sangat jiwa aku yang sensitif ini.. (bagi laluan aku nak start merapu-meraban)..

p/s : abang....jom ar kite buat umah ala-ala melayu nie..ayang suker sangat....

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.