Monday, August 31, 2009

MeRdeKa!!! MerDeka!! mERdeka!




merdeka datang lagi....
tapi tahun nie x semeriah tahun2 lepas...
xper la...
lepas bukak pose, aku n mr.hb kuar ke bandar...
lepak-lepak malam merdeka...
yang join sekali :
aku
mr.hb
n
our gen2..
hahahahahahaha

agenda pertama ke Pantai Batu Burok..
ramai budak2 naik basikal sambil bawak bendera...
semangat betul dorang nie kata aku..
tapi dorang nie terlebih bersemangat sampaikan menyusahkan orang la plak..
ade ke patot jalan raya tu die buat macam jalan mak pak die..
x takot mati btoi...!!

aku n mr.hb duk jer tengok..
sambil tengok gelagat orang tur sempat ler beli sotong kering bakar..
1 = Rm2, 3= Rm5...
dah mahal sekarang...
jagung bakar Rm2.50..
air oren RM1.00...

lepas berjam kat ctu aku ke Waterfront Pulau Kambing plak..
kat cni ader la cite yang buat aku hangin 1 badan...

kan sekarang tengah teruk kes H1 N1, so aku n mr.hb klu p tempat awam memang le pakai topeng..
lagipun itu saranan kementerian kesihatan kan??
aku n mr.hb nak p lew duduk dekat 1 tempat nie..
ader makcik, pakcik n anak die n jugak ramai orang lain melepak kat ctur..

elok jer aku landingkan bontot,
makcik tu ajak pakcik tu blah..
"bang, jom ar, orang pakai topeng tu...."

TOING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ape masalah orang pakai topeng??
makcik tu takot berjangkit...

hahahahaha...
sangat cerdik makcik itew.....
aku ingat nak je bukak topeng p bersin kat makcik tu pastu cakap
"makcik kena p hospital sekarang nie...dah berjangkit H1 N1"
hahahahaha
ngoknyer............
patot lew rakyat kita sekarang ramai yang dijangkiti virus merbahaya ini rupa-rupanya dorang berfikiran macam makcik ni kot????
pakai topeng nanti berjangkit..

wahai makcik, pemakaian topeng tu salah satu langkah pencegahan walaupun bukan jaminan 100%..
klu orang yang dah dijangkiti, kena tahan kat wad dah..
bukan bleh melenggang kangkung macam kitorang lagi dah......

mintak-mintak ler makcik nie dapat information yang betul....
haaaaaaa......

2 comments:

  1. kih3..ksian kt loo..mgkn die ingt sha kne h1n1 kot..pdhal 2 kn fesyen skrg ni kui3..jgn mare ye sabo2 bulan pose ni,kn kurg pahala.. buat mkcik itew,kalu nk braye kt spital bleh lar slalu g melepak tnpa topeng mulut wah3..(bola-bola api)

    ReplyDelete
  2. sabor....
    ntah pape makcik tur..
    menguji kesabaran sungguh..
    nak kata dah tua tu x la tua sangat..
    warga emas pun tau kuar umah pakai topeng...
    haiya....

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.