Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, September 8, 2009

KeseDihan Melanda...

Kehidupan......
Ada masa suka, ada masa duka....
Uwaaaaa................
aku x pandai nak berjiwang-jiwang nie...
aku jenis yang straight to the point.........

Senang citer,
CINCIN KAWEN ku HILANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sedihnyer.........
tuhan jer yang tahu perasaan aku camane sekarang nie...

al-kisah..
aku n mr.hb p buka pose umah datin mira a.k.a k.long..
pas aku solat maghrib, aku tetiba teringat pasal cincin aku, try cari takde..
aku bagitau kat mr.hb,
dia cakap maybe aku x pakai kot..
sumpah! aku langsung x ingat..
balik umah, aku tengok kat bekas atas meja solek tu kosong!
SAH!!! aku memang pakai masa p umah datin mira tu..
Datin mira n hb dier pun dah tolong cari kat umah dorang, xder...

Teringat plak aku kat mak kawan aku yang boleh "tengok"
dia cakap cincin aku tu dalam plastik sampah, aku buang masa nak basuh pinggan..
sepantas kilat aku n mr.hb p balik umah datin mira semalam dengan harapan bleh jpe lagi...
Sampai je, datin cakap die dah buang lam tong sampah besar, tapi bandaran x pungut lagi kot..
pe lagi, mr.hb aku dengan semangat ( TQ sangat Dear..)
pakai plastik kat 2, 2 tangan, selongkar tong sampah ngan kawan-kawan aku...
Ya -Allah.... memang terharu gila aku...
pastu ada sorang makcik (penduduk kat situ) tanya..

makcik : Cari ape dik??
aku : cari cincin kawin saya makcik, terbuang.....
makcik : Laaa... bila buang sampah tu??
datin mira : pagi tadi, sebelum pi keje..
makcik : xder dah sampah tu dik, bandaran dah amik pukul 10 pagi tadi...
aku : sob..sob..uWAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaa....
xder dah cincin kawin ayang!!!!!!!!!
mr.hb : xper..xper... nanti abg beli lain.. dah xder rezeki la tu.....
datin mira : sabar sha..nanti tuhan bagi yang lebih besar kat sha...k.long tahu memang
sedih..tapi ada hikmah disebaliknya nanti..
dayah : sabar ye sha...nak buat camane..
makcik : nanti mintak abg belikan yang baru la dik...
aku : uWAAAAAAAAAAA.... (tak berenti-renti)

tentu ada hikmah disebalik apa yang berlaku ni..tapi antara yang aku jupe..

1- aku tahu sape kawan aku... datin mira a.k.a k.long, suaminya, dayah n ewok adalah kawan sejati sebab dorang sanggup tolong selongkar tong sampah gara-gara sebentuk cincin kawin aku!!!!!! tak boleh aku gambarkan perasaan aku masa tu..

2-mr.hb aku terlalu sayangkan aku sampai dah selongkar 1/2 tong sampah untuk isteri tercintanya....i love you sayang.....kamu terbaik untuk ku selamanya...cinta dan sayangku semakin kuat untuknya........ (klu makcik tu tak buang sampah semalam, mau habis satu tong dorang punggah..hihihi..lawak jugak)

dah.... tak bleh taip dah... sedih sangat... banjir karang........

Terima kasih atas semuanya.....................
(giler lawak,aku peluk semua orang yang ada kat aku..x pikir pun keadaan sekeliling..
cam dalam drama plak...)

2 comments:

  1. sabo2...
    mareng pon ade gop something berlaku..
    beli kasut on9,xmuat size..
    sakitttt atiiiii...
    dh ar bf bayarkan..
    sian die....
    die kate adop rezeki ah tu..
    nt bleh beli hok len..
    so sabo je ek..

    ReplyDelete
  2. huk.huk..
    memang la bleh sabar,
    tapi terkilan sangat...
    uwaaaa..
    klu benda lain hilang rasanya xper lagi..
    (jgn mr.hb hilang sudah!!)
    hahahaha

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.